Monday, March 10, 2014

Setelah 6 bulan...


Hai, kembali meng-update blog yang tak seberapa nie, alhamdulillah berkat doa dari family dan pertolongan abang Mr.H, akhirnya tamatjugak penantian dan pencarian perkerjaan sejak 3-4 bulan yang lepas. Walaupun kerja biasa-biasa je tapi ok la jugak dari menganggur je. Mr.H kerja sebagai ape? Hehe tak payah cerita la. Back to da title, setelah 6 bulan? Ada apa dengan 6 bulan? Ada apa dengan Cinta? hehe story-nya macam nie. Masihkah ingat korang tentang Miss.H? Mesti la ingat kan? Watak penting dalam Diari Samprit Ungu nie.

Maksud setelah 6 bulan tu ialah pertemuan kami la. Kali terakhir kami bertemu pada Hari Raya ke-4 tahun lepas la. Masa tu mama Mr.H ada buat open house, so Miss.H ada la datang. Dan 6 bulan selepas tu baru la kami bertemu semula. Pada mulanya nak buat"ice kacang date". Tapi ais kacangnya kami tak dapat sebab kedai yang kami pergi tu tak buka. Hadoi, frust jugak la sebab dah banyak kali Mr.H asyik fail je nak makan ais kacang bila keluar dengan awek-awek. Chewah, macam banyak pulak kan calon-calon. 

Tak ada la, sebelum nie ada jugak plan nak makan ais kacang dengan adik angkat tapi tak dapat jugak. Dengan Miss.H pun tak dapat. Tak ada rezeki Mr.H la nampaknya. Well, pertemuan 1 jam kami biasa-biasa je. Eh tapi bukan berdua. Mesti la Miss.H bawak teman iaitu adiknya sebab tak elok orang pandang bila berdua je. Maklumlah dekat situ banyak kawan-kawan mama & abah. Takut ada mulut yang bercakap plak kan tak best. hehe

Dan agak mengejutkan pada petang tu, cuaca di Kedah nie memang dah lama panas sangat. Tanpa diduga, semasa kami berjumpa, hujan turun dengan tiba-tiba. Macam drama tv plak rasanya. Tak ada signal ape pun tetiba ja hujan turun. Hehe dah la baju pun macam nak sama je colour. Macam dah janji pulak. Apa-apa pun pertemuan kami tu bagi Mr.H suatu memori indah la sebab dah lama kami tak bertemu.

Hope lepas nie kita akan berjumpa lagi. Insya Allah, plan ke Kuala Perlis tu Mr.H akan usahakan untuk jadikannya suatu lagi memori indah buat lagi buat kita. Now busy dengan kerja lagi. Pelan-pelan kita plan ok!!! Rasanya cukuplah sekadar itu coretan pendek Mr.H untuk kali nie. Semoga memori ini akan terus abadi disini. Kerinduan di hati ini semakin dirasakan. Opss sebelum terlupa. Ada jugak sekeping gambar untuk kenangan bersama.. Hehee Thanks for reading.


Banyak orang cakap muka dengan cara senyum nak sama... hehe Mr & Miss.H



Sekian Coretan Hati....

No comments: