Wednesday, October 16, 2013

Hari Raya Aidiladha Keluarga Samprit Ungu 2013


Hai... Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua... Hari nie raya kedua, masih ramai yang ingin menjalankan ibadah korban dan tak melepaskan family Mr.H pun ada jugak buat korban seperti tahun-tahun yang sebelumnya anjuran pihak taman perumahan nie... Well raya haji tahun nie nampaknya agak kurang meriah la... Biasa la kalau kat pantai timur je nak meriah bila raya haji nie.... Tambahan pulak kali nie ahli keluarga Mr.H pun tak semua yang dapat berkumpul beraya bersama... Akak kedua Mr.H kena demam campak so 1 family tak balik beraya dan abang Mr.H pulak kena kerja.

Tinggal akak Leen Mr.H je la yang ada bersama anak-anak buah... Cerita di pagi raya, Mr.H kembali terlelap lepas subuh dek kerana jam 4:00 pagi baru mata nak terlelap... Solat sunat aidiladha memang tak pergi la sebab dah lewat bangun. So lepas mandi terus kedapur untuk isi kuih raya kat dalam balang... Eh bukan kerja orang perempuan ke? Hahaha dah mama mintak tolong so buat je la... Adik Mr.H pun entah kemana hilangnya. Nak mengelak je kejenye. Lepas dah makan pagi ada jiran yang datang ziarah kat rumah. Siap bawak lemang dan rendang sekali... Thanks taw. 

Sedap rendang tu tapi lemang Mr.H tengok je sebab memang tak makan lemang... Rasanya dah bertahun dah tak makan. Pilihan Mr.H lebih kepada ketupat daun palas je. Oh ya sebut pasal ketupat nie. Tahun nie seperti raya yang lepas jugak, mama Mr.H ada tempah ketupat. Ok jugak la rasanya tapi kureng lemak. Tak macam ketupat yang mak sedara buat. Cukup dengan lemak dan makan dengan serunding ikan memang sedap...Kat bawah nie Mr.H nak share sikit gambar-gambar yang sempat snap semasa balik ke kampung kelmarin...


Mama Borong kuih...
Ketupat yg ditempah... 80 biji Rm50... Tak rebus lagi...
Yang nie setelah direbus... makan bersama kari daging.. memang sedap...
Mama dan Adik...
Adik Mr.H
On The Way nak balik kampung sekejap...
Kuih Raya....
Mr.H dan Anak buah no. 9... Nisa Zafira...
Ketupat, Serunding Ikan dan Teh O panas.. Maklumlah cuaca hujan...
Auni dan Nisa Zulaikha..
Nafis dan Hazeem...
Acu dan Anak-anak buah...
Uncle dan Nisa... *tangan yang teruk dengan urat... Kuruih sangat... hahha
Acu dan anak-anak buah...
Uncle dan anak-anak buah...
Zafira yang keletihan... 
Poyo kejap... Posing rayban...Boleh teqa tu??  #pinjam saja... haha
Snap gambaq pemandangan...
Suka tengok awan... ada burung kat bendang tu...
Rumah burung, awan disamping air yang tenang...
Sawah padi yang kuning...
Dah nak sampai dekat rumah... baru balik dari kampung... Sempat snap gambaq masjid nie..
Best jugak la dapat meluangkan masa dengan anak-anak buah kesayangan nie. Ye la. Jarang-jarang diaorang semua nie balik rumah mak tok dan tok ayah diaorang so nak jumpa tu susah la... Masa raya nie la nak dapat berkumpul sekali dan eratkan hubungan sesama keluarga... Setakat itu saja cerita raya Mr.H untuk kali nie... Dah nak dekat dengan FINAL EXAM... Wish me luck... 22, 23 dan 31 Oktober... Hari peperangan... Hehe Insyaallah Mr.H cuba yang terbaik buat kali terakhir...

Sekian Coretan Hati...
Post a Comment