Tuesday, June 21, 2011

Tiba Jua Di Kedah Darul Aman

Salam,

^_^ post kali nie aq mulakan dengan senyuman kegembiraan.... Alhamdulillah aq selamat sampai di Kuala Nerang dengan selamat.... Jom kita flashback jap...

5.30 pg
Tudiaaa semangat nak balik nie sampai terjaga awal lak... adess... 3 alarm aq kunci, satu pown aq xguna coz mata nie terjaga awal lak, first & second alarm kat fon, third alarm, tggu awek aq kjutkan k0l 6.20 pg... hehe

6.00 pg
Kemas katil, prepare barang-barang penting mcm wallet, handphone, kunci motor & da most important thing, my netbook... hehe xde netbook leh gler aq dibuatnya...

6.10 pg
Mandi & Solat..... lbey kurang jam 6.20 tepat, awek aq call & bg mesej kjutkan aq.... thanx syg... hehe perihatin jgak kt aq wlaupn geram kt aq semalam... hehe

6.40 pg
Aq pg dapur jap cari beg plastik utk cover barang-barang aq tak0t bila sampai Penang & Kedah nanti hujan turun... Biasanya skrg nie tghari pn da hujan dh kat Kedah nie. Bla nk masuk bilik terkejut aq akak aq ada kt dalam bilik.. awal plak dia bangun pg nie.. untuk pengetahuan k0rang, bilik yang aq tdo 2 tempat akak aq menyimpan k0leksi tudung-tudung dia... Selalunya pkul 7 cm2 baru dia siap utk pg keje, tp pg nie awal lak..hehe

7.00 pg
Aq mulakan perjalanan aq dengan rasa sedey  je nak tinggalkan Perak Darul Ridzuan... Walaupun cuma sebulan lebih je kt Perak tu.. da mcm2 pengalaman dan kenangan yang aq dpat kt sana. Mlm td akak syaimaa ada mesej jap, petangsmalam aq da kuar ngan akak aq pg pasar malam, xsangka plak aq bleh jmpa lg ngan akak syaimaa, kak fatin & kak erni.. Mse mesej smalam dia gtau bosan je xde pa pe aktiviti kat CNI coz abg huri cuti lg.. hujung minggu nie diaorg plann nak pg pangkor tp sayangnya aq xleh nak join... tggu reunion nanti la kta jmpa lg ye akak-akakku... hehe

12.00 tghari
5 jam perjalanan aq tempuhi dengan jayanya.... Alhamdulillah, aq selamat sampai di umah mama tepat jam 12.00 tghari.. Masa kat Alor Setar je hujan agk lebat jgk la, aq redah je coz xde tempat nak stop utk berteduh, so lencun jgk la bla sampai umah, xpe janji netbook aq selamat.. bak kata pepatah aq sendiri, aq basah xpe, netbook basah parah la... hahaha *ska2 aty je wat peribahasa sndiri.. Sampai je kt umah mama aq terkezut, & kata kat aq "hang bawak sampai brapa ratuih lagsung? Kakak telefon mama td kata hang sampai pukui 2.. mama xmasak la lg"... hehe cm2 la mama aq ckp kt aq.. Sampai je mcm besa la, anak ternua sorang nie msti la salam & cium mama dlu.. windu seyhh sbulan talak jmpe... 2 bwu mama... awek mggu dpn.. kahkahkah.....

2.00 ptg
Aq tdo je time nie sambil dengar lagu kt subwoofer aq yg da lma xgegar umah nie... sebelum tdo 2 mama minx tolong sidai baju jap... so da settle aq pn masuk bilik & tdo...

5.30 ptg
Mcm biasa layan sinetron NIKITA yang da sebulan aq tggalkan.... pas2 sambung lak sinetron Melody di Astro Ria... hehe

Lebih kurang mcm 2 la aktiviti aq hari nie.. sje aq luahkan kt cnie coz bkn ade spe nk dgr & teman aq sembang pn.. so kt cnie tempat aq luahkan ape yg aq rasa.. suka atau x... layan je... Nitez suma... Thanx coz sudi bce.. Lau ase nk follow, follow la.. dialu2kan.. n_n

Kedai di Pekan Kuala Nerang, xpenah b'ubah dari aq kcik smpai skrg nie..
Post a Comment