Monday, November 26, 2012

Passport?? Dan Luahan tanpa Hati...

Salam,

26 November 2012

Hari nie mood rasanya macam cuaca je.. Mendung dan hujan je dekat sini... Nak kata happy rasanya tak kot, mungkin rasa pening memikirkan masalah yang mendatang... Macam-macam yang bermain difikiran, meskipun tak berkaitan dengan aq pun masalah nie.... Risau, bimbang dan macam-macam lagi aq fikirkan tentang seseorang nie... Semoga dia dapat selesaikan masalah dia dengan sebaik mungkin... Mungkin rasa tak sedap hati dan perubahan aq 2 minggu lalu adalah suatu petunjuk kepada suatu masalah besar yang akan menimpa jika aq masih ingin berterusan ke arah itu... Mulakan hidup baru adalah terbaik dengan perubahan yang sedang aq jalani... Masih belum terlambat untuk berubah... Semoga masa silam tidak akan menarik aq ke arah suatu yang akan memusnahkan masa depanku dan masalah itu dapat diselesaikan segera.... Aq cuma ingin bersendirian masa kini... 




Hari ini jugak dah selesai proses membuat passport untuk aq, mama, abah dan adik... Dekat 3 jam jugak la kitaorang menunggu dekat pejabat Imigresen Alor Setar tu... Kebanyakan orang datang untuk buat border pass je yang ramai... ada la 1 group pak cik-pak cik dan mak cik-mak cik nie yang datang buat passport untuk pergi ke umrah.. Proses nak buat passport nie buat aq bengang la jugak sebab lama nak menunggu... dah isi borang  ambil no giliran  tunggu no giliran dipanggil→ cap jari  tunggu pulak  kena panggil lagi bayar  tunggu lagi 50 minit  ambil no sekali lagi  tandatangan dan passport siap... Tu pun nasib la dah bawak gambar siap-siap, kalau tak mau 2 jam lagi nak beratur dan ambil gambar kat situ... so untuk yang nak buat passport better prepare benda-benda nie siap-siap sebelum pergi sana:

-Dua keping gambar berukuran passport
-Dua keping salinan photostate IC
-Surat beranak original(yang berumur bawah 18 tahun)

Tak tau nak tulis ape dah... kepala pun pening dengan demam nie... Serabut pun ada jugak memikirkan dia tu... Setiap yang jadi tu ada hikmahnya, memang la kita tak rasa apa yang orang lain rasa tapi kita cuba faham apa yang orang lain rasa tu supaya dapat rasa apa yang orang tu rasa... Mungkin kita tak dapat tolong tapi cukup la sekadar mendengar dan berkongsi rasa... Bila kita ada masalah, jangan kita bebankan orang lain dengan masalah yang kita hadapi tapi berkongsilah untuk ringankan beban bukan tekanan kepada diri sendiri dan orang lain... Maaf andai tersalah... Sekadar menulis apa yang dirasa... Semoga ada jalan yang terbaik... Cukuplah setakat ini coretan kosong tanpa hati nie... thanks for reading....

Sekian.....
Post a Comment