Thursday, August 1, 2013

Rebate 200... Handphone baru suda....


Hahaha poyo je kan nak story pasal handpone baru nie... Suka hati la kan nak share jugak kat sini... Genap 21 tahun usia bila 8 Julai 2013 yang lepas so maksudnya Mr.H dah layak la nak daftar rebate Rm200 untuk telefon pintar yang diberikan oleh kerajaan untuk individu yg berusia 21 tahun sehingga 29 tahun k0t. Kalau tak silap Mr.H la... So dah boleh daftar rebate kan? Tunggu ape lagi terus pergi beli la.. Sebelum tu Mr.H ada la survey dengan seorang kawan kat rumah sewa nie kat Sentosa, Alor Setar. 


Memang banyak sangat pilihan sampai rambang mata jugak la dibuatnya... Serius pening bila masuk kat Sentosa tu... Kebetulan akak Mr.H balik minggu lepas sebab nak cucuk anak dia yang bongsu tu. Mr.H pun tak lepas peluang nie untuk mintak akak tolong survey... sebab kalau dengan akak nie mudah sikit la nak pergi beli apa pun. Hari tu Mr.H ada mintak akak tolong survey dekat Perak model Alcatel sebab Mr.H tengok macam ok je Cik Pieja pakai.

Snap with my akak Leen
Kami 3 beradik... On da way to Alor Setar...
So survey dekat Digi Center pun dah habis stok galaxy nexus... Yang tinggal hanya samsung galaxy y. Oh tidakkk... So pusing-pusing la kejap dalam sentosa tengok model-model fon yang lain... Antara yang dalam senarai Mr.H samsung s3, s4, galaxy note II dan galaxy grand... Tapi yang clone je la... Original tak mampu Mr.H sebab student lagi kan? hehehe dan akhirnya Mr.H dan akak balik ke rumah mama dulu sebab nak pikir puas-puas sebelum buat keputusan... So keesokkan harinya kitorang pergi lagi sekali ke Sentosa dan akhirnya si dia yang terpilih di hati Mr.H... 


Akhirnya Kau Milikku... Hahaha
My Green phone.... Hehe Opsss wallpaper tu ... Errr no komen... my Miss.H
Haha gedabak je besaunya... Saja la nak tukar mood pakai android plak. Ramai yang bercakap pasal wechat la, whatsapp la, dan macam-macam lagi. Terasa macam ketinggalan plak. Hehehe tak ape la lambat sikit dari orang lain... Walaupun clone je fon nie tapi ok jugak la. Cuma kekurangan yang ketara ialah Screen Colour, Bateri dan kualiti gambar je... Yang lain bagi Mr.H ok2 je. Dan dengan fon nie jugak Mr.H dan Miss.H contact semula melalui Wechat... Aduhai. Lama tak dengar khabar sejak dia cuti semester.


Hehe Best dapat wechat bersama... Mengubat kerinduan hati... ^^
Ada jugak la moment-moment Mr.H dan Miss.H nak share kat sini... Hehe rasa ceria dan happy je bila borak dengan dia. Ye la, perkenalan kami dah berbelas tahun dah sejak dari tadika lagi... Now masing-masing dah besar dan ke arah yang lebih matang. Dan raya nie harap Miss.H datang la dengan parents dia beraya kat rumah... Insyaallah... Semoga kita bertemu nanti setelah 3 tahun... Rasanya cukup la untuk update kali nie... Thanks for reading...

Sekian Coretan Hati....


No comments: