Sunday, December 8, 2013

Selamat Tinggal Sebuah Kisah Cinta...

Kesedihan hati sememangnya tidak dapat dinafikan lagi,
Pemergianmu semakin dirasakan,
Kalau dahulu ada saja teguran sms darimu,
Tapi kini handphone ku ini sepi tidak berlagu,
Baru ku sedar ertinya sebuah kehilangan,
Kehilangan yg tak mungkin aku temui lagi,
Kata nasihat dari sahabat,
Kalau ada jodoh tidak kemana,
Tapi bagiku pemergianmu adalah buat selamanya,
Hati ini telah hampir mati dari untuk merasai lagi,
Perasaan Cinta, Sayang dan Rindu,
Yang pernah mewarnai segenap daerah hati,
Suatu ketika dahulu,
Tidak akan pernah wujud rasa itu lagi buat dirimu,
Atau mungkin buat insan yang lain?
Kadang kecewa lelaki hanyalah seketika,
Kembali ceria bila bertemu kekasih baru,
Apakah aku jua akan begitu?
Tapi mungkin sebaliknya,
Hati yang luka belum tentu dapat disembuhkan,
Walau bertahun lamanya kisah ini berlaku,
Namun luka yang sembuh masih menampakkan parutnya,
Biar aku dengan caraku begini,
Rasa kosong tanpa perasaan Cinta buat wanita,
Hanya memandang tanpa sebarang rasa,
Umpama botol kosong yang terbiar ditengah lautan,
Menanti insan menemuinya untuk dibawa pulang,
Percayaku hanya takdir yang bakal menentukan,
Apakah pengakhiran kehidupanku dengan seorang insan
Ataupun sekadar bertemu pada Kematian,
Tak selalunya Jodoh itu bertemu di alam Perkahwinan,
Walau apa yang terjadi,
Aku menerimanya dengan sebuah ketentuan,
Semoga bahagia akan aku temukan,
Di dalam sebuah perjalanan kehidupan...


No comments: