Saturday, January 26, 2013

Wan & Nina kembali... Perginya AD untuk seketika..


Salam,

Aq dapat rasakan kesedihan sedang terjadi antara aq dan Nur Amalina... Walaupun gelak tawa dan serba sedikit gurauan dikongsi bersama di Skype sebentar tadi bukanlah menggambarkan perasaan aq dan dia yang sebenar... Masing-masing dilanda kesedihan dan dilema dalam perhubungan yang tak pasti bagaimanakah akhirnya... Sebenarnya aq tak ingin dia rasa serba salah dengan apa yang terjadi, semuanya berpunca dari aq yang terlalu menyimpan perasaan terhadapnya... tapi seperti kata-katanya tadi, aq juga tak mampu sembunyikan kesedihan hati ini daripadanya... Perkenalan kita bukan sekejap, tanpa berkata-kata aq sudah dapat membaca dirinya sedang dilanda kesedihan dan rasa bersalah atas apa yang terjadi... 




Si dia minta untuk aq berjanji... terdiam aq tanpa kata-kata, bukan ape, cuma aq tak nak janji aq sekadar janji sebab aq tahu sifat aq nie macam mana... Kalau aq dilanda kesedihan air mata nie tetap akan gugur walau dimana jua aq berada... Jujur aq katakan, aq tak seperti lelaki lain yang kuat hatinya, ego dan tak kan menangis dihadapan perempuan... tapi itu bukan aq... Aq tak mampu untuk menipu perasaanku sendiri, cuma untuk menggembirakan orang lain mungkin akan ku simpan jauh-jauh dalam hati ini dan kelihatan tenang di hadapan orang yang aq sayang... biarlah orang yang kita sayang terus ketawa dan ceria sebab itu adalah ubat buat kita yang sedang terluka... 

Megukir janji adalah sesuatu yang mudah, tapi untuk mengotakannya itu perlukan kekuatan, keikhlasan dan keyakinan yang tinggi untuk melakukannya... Dari awal lagi aq stalker dekat facebook dia tengok status kebanyakan berkaitan dengan blog nie je... Hurmm rasa berat hati nak teruskan penulisan, tapi aq perlu meluahkan jugak disini untuk ketenangan jiwa yang sedang tak tentu arah nie... tapi aq jugak tak nak dengan apa yang terjadi ini mengganggu fokus LI si dia nanti... tapi aq jugak still rasa sedih dengan jawapan "stop dan tak berani nak teruskan semua nie". Egokah aq?? Sebab itu jugak cara aq chat dan skype dengan dia begitu ketara sekali perubahan sebentar tadi... 

Wan dan Nina muncul kembali walaupun dia membahasakan dirinya dengan paggilan Lia, namun aq tetap dengan panggilan Wan dan Nina, bukannya Abang dan Lia seperti selalu... Cermin mata yang jarang aq pakai boleh dikatakan sepanjang berborak aq pakai...Kenapa?? Sebab hanya Wan sahaja yang akan pakai cermin mata, bukannya Aariz... Rasa sedih lebih dalam rasanya bila paggilan abang itu digunakan lagi... Memang si dia akui sayangkan aq... Cuma aq je yang tak dapat terima cuma sekadar sayang...Rumitnya mengenali Aariz Danial dan Samprit Ungu nie kan?? Izinkan jari-jemari ini untuk terus mengukir coretan tentang dirimu.. Kehadiranmu terlalu indah untuk mewarnai hidupku dengan sisa-sisa hari yang berbaki untuk kita bersama... 

Sebelum nie aq dah siapkan hampir 50 sms.. 30 telah aq hantar dan 20 daripada baki masih di draft hanphone yang aq telah delete kesemuanya... bagi aq ayat-ayat yang telah aq cipta tidak sesuai dengan situasi kini yang tidak semanis dulu... Untuk si dia yang aq sayang, aq akan terus cipta sms-sms yang terbaik untuk tatapanmu.. Insyaallah... Wan akan cuba cipta sepertimana Aariz Danial telah cipta untuk Dahlia... Perlukan masa untuk terima hakikat yang kita cuma kawan... berat untuk hati nie terima sekadar Kawan sahaja... tapi aq akan cuba demi dia yang aq sayangi... Amin... Moga diberi sinar keceriaan buat aq dan dia menjalani kehidupan kami... Aq tetap menanti dengan penuh sabar... Tulisan bersama linangan air mata yang tidak mampu untuk disekat lagi... Maafkan diri ini... Hanya melayan hati yang sepi dan kesedihan .. 



26 Januari 2013(Jam 3.23 pagi)
Sekian!!!
Post a Comment