Thursday, January 24, 2013

Aku Berserah Pada TakdirNya...


Salam,

Entah kenapa hati ini di selubungi rasa sebak dan sedih dikala suatu persoalan diajukan kepadaku "hurm mcm mne klu syg ckp syg dh ad org lain?" . Terkelu lidah nie untuk berkata-kata... terasa seolah-olah seolah-olah langit sedang menimpa diri ini, aq mengambil masa beberapa ketika untuk mencari kekuatan dan ketenangan bagi menjawab persoalan yang paling aq takuti di saat ini... Ku Akui kata-kataku dulu cuma sekadar menggembirakanmu dengan 100 sms kata-kata indah untukmu, dan aq tidak akan membuatkan dirimu jatuh Cinta denganku... Tapi kini sebaliknya terjadi, aq sendiri mula dibuai rasa Cinta, Rindu serta Sayang yang teramat sangat kepadamu... Kalau tidak, mana mungkin dengan pertanyaan sebegitu mampu membuatkan hati ini tersentak dan sedih memikirkan hakikat yang Cerita aq dan dia akan berakhir cuma sekadar 100 sms indah itu je... Mungkin silap aq gagal untuk mengawal perasaanku sendiri, tapi apakan daya, rasa hati yang dikurniakan illahi tak mampu aq menolaknya untuk menyimpan perasaan indah kepada si dia.... Sehinggakan nama penuhnya sentiasa ku sebutkan dalam setiap doa-doaku... Apakah aq akan dikecewakan lagi untuk kesekian kalinya??? Rasa seperti tidak sanggup untuk menghadapi saat-saat getir seperti itu dikala hati ini sedang menikmati suasana dan memori-memori indah bersama si dia... Setelah 100 sms ku kirimkan buatnya aq akan mendapat keputusan yang paling penting buat aq disaat ini samada Kebahagiaan ini mampu diteruskan atau Hakikat kekecewaan berpanjangan perlu aq hadapi untuk kesekian kalinya... dan mungkin menutup terus pintu hati ini untuk Cinta yang bakal hadir andai kegagalan kali ini menjadi suatu kenyataan... Mengapa perasaan kali nie terlalu kuat jika dibandingkan dengan apa yg aq rasa sebelum nie??? Setiap kali semasa berdoa, terasa seolah-olah hati ini dicengkam rasa takut akan kehilangan si dia. Kenapa? Kenapa hati ini tiba-tiba rasa macam nie... Hurmm sedih la... 2-3 hari nie pun rasa lain macam je sebelum kakak aq tegur semalam... Now aq tak boleh layan sangat perasaan risau, takut dan sedih nie... Belum pasti lagi kan keputusan tu akan mengecewakan hati lelaki ini sekali lagi... Apa yang penting aq akan cuba gembirkan si dia semampu yang mungkin, buat si dia ketawa bila bersamaku, dan paling penting, si dia rasa selesa serta jujur dengan rasa hatinya... Apa jua keputusan si dia aq tunggu pada hari ke-100 pada 6 April 2013... Macam lambat lagi tapi sabar menanti dengan penuh harapan... Ya Allah, kuatkan hati ini untuk teruskan kehidupan dengan penuh rahmatmu, andai dia bukan ditakdirkan untukku, aq redha dengan ketentuanMu, mungkin ada yang lebih layak untuk membahagiakan si dia daripadaku ini, jika pengakhiran hubungan ini adalah kekecewaan buat aq, mungkin aq akan undur diri dari hubungan ini, bukanlah bermaksud membenci cuma biarlah aq mengundur diri dengan mencari penawar untuk rasa sedih yg mungkin berpanjangan... Tapi bagi aq bermula 25 Disember 2012 dimana saat kami dipertemukan semula sehingga 6 April 2013 disaat sms ke-100 ku dan berakhirnya suatu perhubungan ini adalah saat paling indah buat kehidupan ku selama aq belajar dalam menjalin perhubungan selama 101 hari yang penuh makna dan memori bersama... Kenangan-kenangan di Skype, Ym, Sms, Facebook dan perbualan di telefon akan ku abadikan disini sebagai suatu kenangan paling indah selama aq mengenalimu... Mungkin terlalu awal untuk aq luahkan disini, namun rasanya biarlah aq bersedia lebih awal andai semua ini menjadi suatu realiti yg mengguris hati ini... Buat si dia, andai dirimu sudah temui Cinta yg sebenarnya yang mampu membawakan kebahagiaan dan membimbing dirimu kearah yang lebih baik, jagalah dia dengan sebaik mungkin, "ada benar kata-katamu dulu, Cinta itu tak semestinya memiliki", lupakan segala kenangan-kenangan ini agar kau dapat memberinya ruang untuk mencipta kenangan-kenangan baru bersamamu, jangan dibuai segala mimpi-mimpi dan coretan kisah kita untuk kehidupan barumu... Dan pesan yang terakhir dari ini, semoga terus bahagia dengan insan yang kau Cinta dan kuburkan Nama ini dari kehidupanmu...Nur Amalina... Jodoh Itu Bukan Milik Kita...

Sekian!!!


Post a Comment