Saturday, July 20, 2013

Hari Ke-10 Ramadhan... Ada Suka Duka...


Uhuk3 Hadoi, tak laratnya bila dapat penyakit 3 beradik (demam+batuk+selsema) nie... Seriously memang tak larat sangat hari nie.... Semalam Mr.H online dengan seorang sahabat nie dari tengah malam sampai la dekat subuh. Lepas mandi dan solat terus tidur je sampai pukul 11.30 jugak la. Biasa la demam kalau nak kebah(cepat sembuh) kena la mandi masa subuh dan lewat malam. Kalau ikut petua orang-orang tua dulu la. 

So balik je dari solat jumaat memang tak buat ape pun selain baring dan tidur je... Teruk sungguh bila banyak tidur. Nak buat macam mana sebab dah tak larat sangat. Oh ye, ada jugak story semalam yang mendukacitakan la. Bulan-bulan puasa nie la nak jadi perselisihan faham antara Mr.H dan Akak Mr.H nie. Gaduh besar jugak la kitaorang. Mr.H pun salah & dia pun salah.. Adil la kan? Part tak boleh terima sekali bila dia send sms tu. Mr.H dengan adik memang terasa sangat. Dah la. Tak nak ingat lagi la detik hitam tu. 


Jom story bab menu pulak. so kat bawah nie ada menu pada 18 Julai dan 19 Julai 2013... Sepatutnya nak buat 1 entry untuk 18 Julai tu tapi tak sempat sebab tak larat sangat... so layan je la gambar-gambar kat bawah nie ye. hope enjoy.



Menu 18 Julai 2013... Nasi Daging bersama Air Asam dan Ayam Masak Merah....
Sambil-sambil tu mama ada buat agar-agar kering... Juadah semasa raya...
Agar-agar Kering versi Merah Oren....
Menu 19 Julai 2013... Kari Ayam bersama Rebung... Terbaik...
Murtabak Daging....
Telur Rebus Kicap... Hehe simple tapi best jugak layan...
Budu... Penambah selera.... hehe
Agar-Agar Gula Merah... Favourite Mr.H
Cucur Udang... Kuah pulak tak ada... Sos pun boleh je.. sedap..
Bubur Kanji Masjid... 
Haaaa sebelum terlupa 19 Julai 2013 adalah suatu tarikh yang penting jugak dalam hidup Mr.H sekarang nie. Nak tau kenapa? Sebabnya hari nie hari lahir Kak Bunga Cheinta Kobis. Mesti pelik je kan nama tu. Akak nie kawan Mr.H kat fb. Seorang yang comel, peramah, kelakar dan rasa selesa la bila borak dengan akak nie. Rasa macam tengah borak dengak akak kandung lak. So 19 Julai adalah bufday akak nie dan Mr.H tak lepaskan peluang untuk wish la kat chat dan update status...


Ucapan dari Mr.H...tepat jam 12.00 a.m

Status di Facebook Mr.H
Apa-apa pun ada suka dan duka dalam masa dua hari nie... Sebagai manusia, happy dan sedih tu adalah asam garam kehidupan kita yang ibarat cuaca... Tak selamanya matahari akan terus menyinari, dan bukan sentiasa hujan membasahi bumi. Semua itu adalah kenangan kehidupan yang Mr.H perlu simpan di dalam Diari hati ini... Thanks for reading... 

Sekian Coretan Hati...


No comments: