Wednesday, June 12, 2013

Lagu dan Cuaca... Seiringan Dalam Hariku...


Selamat Pagi semua... Alahai, pagi-pagi lagi dah mengeluh... Entah la kenapa dengan Mr.H hari nie... Rasa kehidupan untuk hari nie nak menyendiri je buat seketika tanpa buat apa-apa... Seriously... Mood untuk hari nie, sama macam cuaca je... Mendung je... Nak kata fikir something tak ada sangat pun yang memberi tekanan... Cuma rasa ingin bersendirian tu dari semalam lagi Mr.H rasakan... So aktiviti Mr.H hari nie cuma nak layan lagu, teruskan membaca novel Chan Rak Ter... Aku Cinta Kamu sampai habis, sambil-sambil siapkan draft reivew novel nie, dan tidur dengan tenang tanpa apa-apa gangguan...

Tinggal lebih kurang seminggu je lagi untuk Mr.H nikmati baki cuti semester nie sebelum kembali jalani kehidupan sebagai seorang pelajar yang normal.... So masa yang ada nie la Mr.H nak manfaatkan dengan segala aktiviti yang Mr.H ingin lakukan dengan sepuas-puasnya. Novel pun dah masuk bab ke-26, masih ada berpuluh bab lagi untuk sampai ke bab-77... Tak ape la.. Pelan-pelan baca. Nak baca novel nie kena ada penghayatan baru ada feel nak layan... Setakat baca saja tanpa perasaan, baik baca komik upin & ipin je...

Pagi nie jugak Mr.H dengar lagu yang sangat menyentuh perasaan Mr.H... Entah la kenapa setiap kali mendengarkan lagu ini bersendirian... Mata nie seolah-olah berkaca menanti pecah dan berguguran je air mata nie... Entah apa hebatnya lagu nie sampai mampu buatkan jiwa nie mudah tersentuh dengan lirik-liriknya yang sangat bermakna buat Mr.H iaitu lagu Bunga-Exist.

Tak usah ditanya mengapa ku pilih
Bunga yang mewangi terliar berseri
Yang tak akan nampak di mata pun
Berwarni dari lain-lain
Segan untuk aku sapa
Walau ada maksud yang ku sembunyi

Pernah ku mencuba terima seadanya
Sayang ia selalu calarkan sudut hati ku
Hingga lelah jiwa ku dikecewa
Yang tak mungkin berpaling kembali
Namun ku yakinkan nanti
Tuhan pasti beri gantinya

Ku mohon kau yang indah pada mu
Untuk ku tatap menawar resah ku
Kekal aku di situ harungi cinta

Dan aku pohonkan yang baik
Bersantun kata kata tentang cinta
Bicarakan rindu pada ku
Mengharum selamanya

Setiap kali mendengarkan lagu ini, rasa macam sedih sangat... Entah la. Mungkin sebab Mr.H nie jenis lelaki yang berjiwa lembut dan mudah tersentuh agaknya... Dan pagi nie jugak ada 1 lagu lagi yang mengimbau kenangan kesedihan iaitu lagu Permata Yang Dicari-D'Hearty. Banyak kenangan dengan lagu nasyid nie jugak... Memang layan perasaan sensorang je la dalam bilik nie... Tak ape la, bukan selalu nak layan macam nie... Hidup nie kalau asyik gelak je, tak lengkap la kehidupan tu kan?

Alahai tak sabar nak post ulasan novel Chan Rak Ter...Aku Cinta Kamu nie.... Lepas subuh tadi dah 40% draft Mr.H dah taip dah... Insyaallah yang selebihnya akan Mr.H siapkan selepas tamat membacanya, tersentuh jugak layan novel nie bila watak utama yang hilang ingatan dan pengorbanan seorang lelaki untuk membantu memulihkannya.. Setakat yang Mr.H baca 75% Mr.H berpuas hati la... Jalan cerita yang menarik... Nanti tunggu je la Mr.H buat ulasan penuh... Tak best la cerita kat entry nie...  Rasanya setakat itu saja luahan rasa untuk hari nie.. Thanks for reading...


My mood today...

Sekian Coretan Hati...





Post a Comment