Thursday, June 20, 2013

Masalah Bibir Kering


Hai, tetiba hari khamis malam jumaat nie nak update 1 entry tentang bibir. Kenapa bibir? Kenapa tak mata ke, pipi ke? hehe tak ada la. Bibir kering nie masalah yang sering melanda Mr.H nie. Nak kata teruk tu boleh tahan la... Siapa yang tak biasa tengok cer tengok gambar kat bawah tu... Haaa.... 

Gambar hiasan... Bibir Mr.H lebih sexy taw. hahaha *poyo kejap
bila dah kering macam gambar kat atas nie. Tangan nie pun gatal la nak koyak kulit kering tu sehinggalah jadi macam gambar kat bawah nie.. Eeeuuu... memang pedih sebab Mr.H selalu jugak buat masa bosan. hehehe 

errr, koyak sampai berdarah... Sakit wooo... >_<
Faktor cuaca dan kurang air dalam badan la puncanya bibir kita terlalu kering macam tu. Bagi Mr.H, bila dah kering macam nie selalunya Mr.H akan sapu lips balm dermalogica nie... ok jugak masa Mr.H pakai walaupun kawan-kawan lelaki akan tengok semacam je. Ingat Mr.H pakai lipstik la tu. hahaha

Dermalogica Lips Balm.
Vaseline... Tapi Mr.H selesa pakai dermalogica lagi.. Ikut bibir masing-masing la...
Kadang-kadang selalu jugak pakai Vaseline. Yang nie pun ok jugak untuk rawatan bibir kering nie. Macam orang yang nak pergi buat Umrah @ Haji pun perlu bawak sebab cuaca yang panas sangat kat sana. Apa-apa pun bila bibir kering nie, banyakkan minum air masak la. Hehehe alhamdulillah bibir Mr.H dah semakin ok. Hope tips nie berguna jugak bagi yang mengalami masalah yang sama...

Sekian Coretan...
Post a Comment