Saturday, April 6, 2013

Aku yang menati....


Sunyi...
Suatu perasaan yang akan membawa aku kepada memikirkan sesuatu
samada ianya sesuatu yang menggembirakan atau menyedihkan
cuma aku yang dapat mengerti sepi yang melanda di hati ini
Ianya hadir tanpa diminta
sekadar singgah dihati ini dikala aku sendirian
membawa memori-memori lalu bersama kembali
bercampur aduk rasa dijiwa ini
memori-memori indah memulakan cerita dikala ini
terkenang kembali saat-saat indah dimasa lalu
senyum dan gelak tawa adalah teman sejati dikala hati sedang dicintai
tidak pernah lekang pabila saat kita bersama
terasa dunia dihiasi keceriaan dari kita berdua
dan pabila keceriaan itu tiba pada kemuncaknya
luka lama terasa kembali berdarah diingatan
terkenang kembali saat kau melafazkan kata perpisahan
tanpa sebab dan alasan pemergian kau dari hidupku
hanya 1 sms sebagai tanda pengakhiran dari sebuah kebahagiaan
yang telah kita ciptakan bersama
Aku mencari apa salahku
dan kini aq masih belum menemuinya
kan ku tunggu jawapan darimu suatu hari nanti
andai jasad ini masih lagi teguh berdiri
bukan niat untuk mengungkit sejarah kita
sekadar ingin mengerti sebuah persoalan yang telah lama kucari
KENAPA?
jawablah dengan seikhlas hati
jika kau masih lagi bersimpati 
kepada diriku yang masih setia menanti
dengan penuh sabar dan tanpa jemu
kerana aq mengerti kesetiaan itu terlalu indah untuk dikhianati...

Aku yang menati....


No comments: